کد خبر: 1218778
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مرد معتادی که متهم است با همدستی همسرش مرد نیکوکار قمی را پس از آدم‌ربایی به قتل رسانده‌است، پس از تأیید حکم قصاصش در دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. 
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: اول تیر ماه سال ۱۴۰۰ خانواده‌ای در شهرستان قم به اداره پلیس رفتند و اعلام کردند پدر خانواده که مرد ۶۶ ساله‌ای به نام احمد است، به طور ناگهانی ناپدید شده‌است. 
یکی از اعضای خانواده گفت: «پدرم مرد ثروتمندی است و هر روز صبح از خانه بیرون و به محل کارش که ساختمانی در حال ساخت است، می‌رود. امروز هم مثل همیشه از خانه بیرون رفت، اما به خانه برنگشت. وقتی به محل کارش رفتیم، متوجه شدیم او اصلاً به محل کارش نرفته‌است و الان نگرانیم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد.»
با شکایت مرد جوان، مأموران تحقیقات خود را برای پیدا کردن ردی از مرد پولدار آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد احمد برج‌ساز و یکی از خیران خوشنام قم است و در کار‌های خیر زیادی شرکت داشته‌است. 
کشف جسد
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران پلیس دریافتند روز چهارشنبه دوم تیر مأموران پلیس گشت حوالی فرودگاه امام‌خمینی (ره) جسد مرد قمی را از داخل خودروی پژویی کشف و سرنشینان آن را که زن و شوهر جوانی به نام پرویز و فریبا هستند، بازداشت کرده‌اند. 
ماجرا از این قرار بود که مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در نزدیکی فرودگاه امام متوجه درگیری زن و مردی داخل خودروی پژویی می‌شوند و وقتی برای بررسی موضوع به آن‌ها نزدیک می‌شوند، آن‌ها با خودرو اقدام به فرار می‌کنند، اما در نهایت پلیس خودرو آن‌ها را متوقف و در بازرسی خودرو جسد مردی دست و پابسته را در صندلی عقب خودرو کشف می‌کند و متهمان هم پس از انتقال به اداره پلیس اعلام می‌کنند جسد متعلق به مرد نیکوکار قمی است که برای اخاذی ربوده‌بودند. 
اخاذی میلیاردی
متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل مرد خیر گفت: «من معتاد بودم و وضع مالی‌مان خوب نبود. احمد مرد نیکوکاری بود که یکی از بستگان او را به ما معرفی کرد و او هم به ما کمک مالی می‌کرد. قرار بود او مرا به کمپ ترک اعتیادی ببرد و هزینه درمان مرا پرداخت کند تا اعتیادم را ترک کنم. وقتی فهمیدم، همراه همسرم نقشه آدم‌ربایی و اخاذی را طراحی کردیم. وقتی او من و همسرم را سوار خودرویش کرد، در میانه راه چاقویی زیر گلویش گذاشتم و با تهدید چاقو دست و پایش را بستم و در صندلی عقب انداختم. می‌خواستم از او اخاذی میلیاردی کنم. من به او مواد‌مخدر تزریق کردم تا چند ساعتی آرام باشد و همین موضوع باعث مرگ او شد.»
همسر قاتل هم در بازجویی‌ها مدعی شد در قتل مرد خیر دست نداشته و شوهرش او را به قتل رسانده‌است. 
در یک قدمی چوبه دار 
دو متهم پس از اعتراف به جرم خود در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. اولیای دم برای عاملان قتل درخواست قصاص کردند. قضات دادگاه پس از شنیدن دفاعیات متهمان، پرویز را به جرم قتل عمد به قصاص و به جرم آدم‌ربایی و سرقت اموال مقتول جمعاً به ۹ سال و پنج ماه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد و همسر وی را به جرم معاونت در قتل، مشارکت در آدم ربایی و سرقت جمعاً به ۳۳ سال و پنج ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه هفتم دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. در حالی که دو متهم در زندان به سر می‌برند، با ارسال حکم قصاص به شعبه اجرای احکام، قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

برچسب ها: حکم قصاص ، قاتل ، محاکمه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار